Bali 4

13 juni 2017 - Ubud, Indonesië

Zo weer  ff een rustdag ingepland, gister zoveel gedaan dat we maar ff rustig aan doen, vanmorgen wezen ontbijten en daarna door gelopen naar het dorp , weer een ander straatje gevonden waar een soort markt was , gewoon vast. Ergens gaan eten in een beetje afgelegen straatje was erg lekker. Eten is hier eigenlijk 3 keer per dag rijst , dus vanavond word het maar pizza  denk ik. Rijst is lekker maar drie keer per dag ook erg veel.

 De foto van het bakje met de bloemen staat hier voor elke deur en heeft  te maken met het geloof (90 % van de bevolking op Bali is Hindo) dan houden ze de boze geesten buiten de deur. Ze doen hier bloemen en een soort wierook in en steken het aan. Bij de arme mensen word een stuk bananen blad waar ze rijst op leggen neer gezet omdat ze geen bloemen hebben. Als je zo rond kijkt is er best nog veel armoede. Als we naar het dorp lopen komen we langs een soort bos waar gewoon krotten staan, en er word ook best veel gebedeld. Verder is het apenbos zo dicht in de buurt dat als we naar het dorp lopen we soms gewoon apen tegenkomen. Ze zitten dan bij een hotel aan de achterkant waar ze waarschijnlijk weten dat ze wat te eten krijgen. Het weer is tot nu toe nog niet zo heel goed, veel regen en tussendoor af en toe droog maar de temperatuur is wel goed, een graadje of 28.

Werken is hier precies de omgedraaide wereld, de mannen poetsen in het hotel  en als we op straat lopen zien we vrouwen cement scheppen en stukadoren in de huizen. Vaak zie je ze ook met de boodschappen op hun hoofd lopen.

Morgen gaan we naar een olifantensafari dus ben benieuwd . Weer nieuwe verhalen.xxx

Foto’s